skip to Main Content

Geografisch

Het woonproject is gelegen langs de Honzebroekstraat en de Gitsestraat in de noordelijke rand van de kern van Roeselare op de grens met Gits (Hooglede). Fase 1 situeert zich ter hoogte van de Jacobus Vermanderstraat tussen de Honzebroekstraat en de Lijnwaadstraat.

Voordelen
  • Binnen ring van Roeselare
  • Winkels en diensten op wandel- en fietsafstand
  • Nabij openbaar vervoer
  • Snel op uitvalswegen en E403
  • Bruisende verenigingsleven in H. Godelieveparochie
  • 3 basisscholen in de buurt

Fase 1

0
Totale oppervlakte
0 %
Parkgebied
0
Nieuwbouwwoningen
Troeven
Duurzaam

Alle woningen binnen het park zijn aangesloten op een warmtenet. De restwarmte van de nabije verbrandingsoven garandeert zowel centrale verwarming als sanitair warm water.

Bereikbaarheid

Uitgelezen ligging in de stad, dicht bij het centrum, snel op uitvalswegen en nabij winkels en scholen. Om een boost te geven aan het autodelen komen er twee deelwagens. Iedere bewoner krijgt één jaar gratis abonnement.

Bewoners centraal

De auto’s zijn niet permanent aanwezig in het straatbeeld en worden gegroepeerd op parkeerhavens. Op die manier komt er meer ruimte voor wandelaars en fietsers. Het park is omgeven door fietssnelwegen en ruime wandelzones.

Groen, groen en meer groen

Het Roobaertpark krijgt het grootste park van de stad Roeselare. Er komen 5 parken met onder andere een avonturenweide, een plukakker, een ligweide, een amfitheater, een plaats om wijkfeesten te organiseren en zoveel meer!

Inrichtingsplan

Toepassing van het land-in-stad-principe vanuit de visie van multifunctioneel en bereikbaar groen. Hierbij staat de leefbaarheid in en rond de woning centraal. Daarbij werd gedacht aan diversiteit van het woonaanbod en spaarzaamheid met ruimte, energie en water … zonder de betaalbaarheid uit het oog te verliezen.

Het parkeerverhaal (fiets en auto) voor zowel bezoekers als bewoners werd op een doordachte, gedifferentieerde en duurzame manier behandeld.

Vanwege de watergevoeligheid van de aanpalende gebieden, werd binnen het inrichtingsplan de nodige ruimte voorzien voor een doordacht opvang-, buffering- en afvoersysteem van het oppervlaktewater.

Mobiliteit

De verkaveling gebruikt van een duurzaam mobiliteitsbeleid, namelijk het STOP principe. Hierbij gaat de prioriteit eerst naar Stappen, dan Trappen (fietsen), vervolgens naar Openbaar vervoer en dan pas naar Personenwagens. De parkeerhavens, auto-delen en de talrijke voetgangerspaden doorheen de wijk ondersteunen dit principe. Naarmate je dieper in de verkaveling gaat, wordt deze moeilijker toegankelijk voor de auto.

Wijkontsluiting
Buurtontsluiting tweerichtingsverkeer
Buurtontsluiting eenrichtingsverkeer
Grijze steeg
Groene steeg
Pleintjes

Geïnspireerd om te wonen in het Roobaertpark?

Wacht niet langer en contacteer ons vandaag nog voor een afspraak met één van onze bouwadviseurs!

Back To Top